EXPERIENCE OF CREATION, ORGANIZATION AND WORK OF THE CENTER FOR IMPROVING QUALIFICATION OF MEDICAL WORKERS OF THE CLINICAL HOSPITAL “FEOPHANIA” OF STATE MANAGEMENT OF AFFAIRS

  • O. V. Perepadya Center for Preventive Medicine of the State Administration
Keywords: health care institution, quality management system, nursing, training of medical staff

Abstract

The article proposes an organizational and staff structure based on the critical study and in-depth analysis of the experience of creating, implementing and evaluating the effectiveness of the Center for the Upgrading of the Qualifications of Medical Officers of the Feofaniya Clinical Hospital of state Management of Affairs. Individual approaches to improving the competence of medical staff have been proposed. Based on the data obtained, the author of the study worked out: firstly, substantiated the organizational and staff structure of the center; secondly, participated in the development of programs, the organization of the educational process in the center; Thirdly, he assessed the social, medical and economic efficiency of the Center for the improvement of the skills of medical workers.

References

Література
1. Browne G. Better care: An analysis of nursing and healthcare system outcomes / G. Browne, S. Birch, L. Thabane // Canadian Health Services Research Foundation. 2012 Режим доступу: http://archives.enap.ca/ bibliotheques/2013/06/030429355.pdf
2. Hassmiller S. Nursing’s role in healthcare reform / S. Hassmiller // American Nurse Today. - 2010. - Vol. 5, № 9.-P.68-69.
3. Дзеранова, Н. Г. Оценка эффективности обучения медицинских работников информационным технологиям. [Текст] : автореф. дис. … канд. мед. наук : 14.02.03 / Дзеранова Нино Гурамовна. – М., 2013. –24 с.
5. Косарева, Н. Н. Инновации в обучении управлению и организации сестринского дела [Текст] /Н.Н. Косарева //Материалы III Всероссийского съезда средних медицинских работников. – Ч. 1. – Екатеринбург. – 2009. – С. 55–56.
6. Логвинова, О. В. Вопросы организации непрерывного обучения сестринского персонала в лечебные учреждениях [Текст] / О.В. Логвинова //Cестринское дело. – 2008. –№ 4. – С. 43–46.
7. Мамедова, Г. Б. Анализ эффективности непрерывного профессионального обучения медицинских сестер в первичном звене здравоохранения [Текст] /Г.Б. Мамедова, И. Р. Галяутдинова //European science review. – 2014. – № 1-2. – С. 50–56.
8. Муравьев, К.А. Симуляционное обучение в медицинском образовании – переломный момент [Текст] /К.А. Муравьев, А.Б. Ходжаян, С.В. Рой //Фундаментальные исследования. – 2011. – № 10 (часть 3). – С.534-537.
9. Мутигуллина, А. А. Имитационные методы обучения для формирования практической компетентности у будущих медицинских сестёр [Электронный ресурс] / А.А. Мутигуллина, Н.А. Читалин //КПЖ. – 2013. – №5(100). – [сайт]. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru, свободный. – Загл. с экрана (дата звернення : 09.01.2019).
10. Носкова, В. А. Научное обоснование сестринской модели организации терапевтического обучения детей, больных сахарным диабетом [Текст] :автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.03 /Носкова Вера Анатольевна. – М., 2011. – 24 с.
Published
2019-03-29
How to Cite
Perepadya , O. V. (2019). EXPERIENCE OF CREATION, ORGANIZATION AND WORK OF THE CENTER FOR IMPROVING QUALIFICATION OF MEDICAL WORKERS OF THE CLINICAL HOSPITAL “FEOPHANIA” OF STATE MANAGEMENT OF AFFAIRS. Ukrainian Journal of Military Medicine, 19(1), 20-26. Retrieved from https://ujmm.org.ua/index.php/journal/article/view/143